domingo, 4 de diciembre de 2011

L'ultima esperança



A les 3:00 de la matinada m'he hagut de despertar.. ahir va ser un dia molt complicat, sobretot perque baixava a la Patagonia i no tenia roba. Seria facil pensar.. ves a comprar-la, pero tinc les targetes fora de convat (aqui tot va amb banda magnetica i han mort les dues que tinc). Per pensar.. he anat a la piscina que tinc al meu "departamento", i alla he conegut a les meves veïnes Paula i Paulina. Entre totes dues m'han fet un armari: pantalons, jaquetes, polar, polera, mitjons, sabates.. vaja.. que vaig equipada. Pobretes, feien cara d'espant quan els hi deia: es que no tinc roba i baixo dema a la patagonia.. i no em funcionen les targetes..

A les 3:45 em venia a buscar el Jose Luis, que amb molt bona fe s'ha llevat per portar-me i estalviar-me el cost del taxi. A ell li queden 300e i es queda fins juliol....aixi que tampoc m'ha pogut fer un prestec.

A les 6 del mati sortia el vol... fent escala a Puerto Mont.. i a les 10:45 arribava a l'ultima esperança. El millor del vol? sobrevolar el fantastic Perito Moreno, els hielos del campo sur y del campo norte i el famos Estrecho de Magallanes... ahhhhhhhh!!!!. Simplement impressionant.


glaciars del campo de hielo sur

Cap allà... l'Antartida!!


Cach that bus!
En aterrar la missió es: agafar un autobús a Punta Arenas, que em portes fins a Puerto Natales (distancia aeroport- Punta Arenas: 30 min). Hora d'aterrada: 10:30, Hora sortida maletes: 10:45, hora sortida del bus des de Punta Arenas: 11:00. Harto complicado, com diuen aqui!!. Un taxi? Vaja, no hi ha! som tres persones i nomes hi ha un taxi. El compartim, perque tots volem agafar el bus.. Malauradament, el taxista ens diu que no arribem! Dons intentem interceptar-lo!! I aquesta ha estat la fita.. direcció a Punta Arenas per interceptar el Bus.. En veiem un.. paguem al taxista, baixem del taxi i.. vaja no es el nostre autobus.. ens girem i apa! Justament el nostre esta passant per un altre carrer! Vinga tots al cotxe i a correr darrera el bus! L'atrapem! Ja hi som! prova superada!!!


Queden 3 hores d'autobus comode (4000 pesos one way) fins a Puerto Natales. Paissatge? Simplement espectacular.. planuria i mes planuria verda, al principi vorejada per l'estret de Magallanes.. despres.. al fons..els Andes.. IM-PRESSIONANT.

Arribo just a les 14:00 a Puerto Natales, busco un lloc per dormir: Patagonia Aventura (20.000 pesos una habitació triple). I busco un lloc per dinar: Casa Magna (sopa de xampinyons, pastel de choclo y postre. l'aigua a part. Total: 4200 pesos). I, per fer baixar el Pastel de Choclo anem a passejar pel poble. Poble de pescadors i de agricultors i seu de l'Ultima Esperança encara que ara es un poble turistic porta d'entrada al PN de las Torres del Paine.

A la GH he comprat un paquet força wapu: Un tour d'un dia pel PN, Bus de retorn a Puerto Natales. Bus cap a Calafate, Reserva de dos nits a Calafate, Bus de tornada a Punta Arenas, dos nits a la GH.. total 97.000 pesos. Clar que també he hagut de llogar una motxila i un sac de dormir perque dema a la nit em quedare al PN a dormir... encara que no se on. El problema d'arribar un diumenge es que no es pot trucar a cap refugi per poder reservar..a ixi que aventura aventura..

No tinc res mes a fer.. aixi que xerro amb en Jorge, l'administrador de la GH i acabem sopant una pizza i cascant-nos una ampolla de vi sencereta (un caverner reserva del 2008.. mmmmm) i acabant la nit amb un piscola (pisco amb cocacola)

I al llit, que dema a les 7:30 passa el bus a buscar-nos cap al PN de las Torres del Paine!

1 comentario:

Mireiuca dijo...

jajajaja quina aventura tan 100% Patricieta!!

Top 10 de les visites