martes, 31 de julio de 2007

Pau, tranquilitat i bons aliments a Luang Prabang




Avui m ho he pres amb filosofia. Com que ahir estava petada i em vaig rajar de veure les pak ou coves i el passeig en bici, avui toca!!! M he llevat a les 5.45 per tornar a veure els monjos, pero no hi havia tanta gent, realment ahir era un dia moooolt especial!!



Ara vinc de visitar part de la ciutat que no he vist. A veure, tampoc us emocioneu per molt que sigui la ciutat més important del nord de Laos en realitat és més un poble que una ciutat, plena de temples en actiu, plena de monjos que passegen pels carrers sota paraigües des de primera hora del matí. LP es un poblet on es respira calma i tranquil·litat per totes bandes. Pero a part de monjos, mercadillos i lao beer a LP hi ha un munt de carrers i carrerons, palmeres i vegetació selvàtica, cases de fusta guapíssimes, tallers varis, gent jugant a la petanca amb el Mekong de fons, llibreries, i restaurants i cafès encantadors, tot herència francesa (alguna cosa havien de fer be, no?) .



Coses sorprenents a LP, dons moltes.



  • llogar una bici tot el dia em costa 10.000 kips, un dolar al canvi.


  • El menjar es bonissim! a la merda el predre quilos!!! pero en tema preus l esmorzar es es molt car comparat amb el amb el sopar: Esmorzar costa uns 12.000 kips (iogur amb fruita i muesli) i el sopar uns 5.000 kips tot el que t hi capiga en un plat (si menjes al mercat nocturn). Per cert, tinc certs problemes per trobar un lloc per dinar que no sigui un restaurant!!


  • l amabilitat de la gent, es increible!!!!


  • el regateig! o es que no hi ha turisme o jo m he fet una experta regatejant! la veritat es que ells saben quin es el minim per que ho han de vendre, i no es com regatejar amb els arabs, es molt mes tranquil. Ells diuen un preu, i tu un altre.. i si no esteu d acord i tu marxes no venen al darrera!!! I ningu s enfada!! Clar que si despres tornes s han quedat amb la teva cara, tu amb la d ells no perque son tots iguals!!!


  • A tot arreu hi ha laundries, a 10.000 kips el kilo. Encara tinc roba neta, ja fare nova rentadora a Siem Reap


  • Es un pais per tornar, molt autentic i que el turisme aviat destrossara, l any que ve... potser... un altre trosset de Laos... amb vang vieng inclos!!!!




He conegut al campament dels elefats als sweeden una parella sueca fantastica que viuen i treballen a barcelona i que ara estan viatjant per tot el sud-est asiatic. Ahir varem anar primer a sopar a un restaurant a la vora del Mekong ( 15.000 kips i el menjar no es tant bo com al carrer), pero ells tenien ganes de menjar bistek a un preu raonable!! jo com d aqui a tres setmanes la mama em fara una truita de patates i un bistec, dons no tinc tanta necessitat :)





I despres varem anar a fer unes birretes, pero clar tots sabeu el que m agraden a mi les birres, doncs el que varem acabar fent es un lemon shake i ells em van donar una mica de la seva lao beer. La mescla es una clara salvatge a Luang Prabang, tota fresqueta. Moooooooola. Cal dir que els sweeden tenen un saque que no veas, varem sopar i despres fer el toc i varen caure 4 lao beer!!!



Aixo si a les 12 de la nit ja estava al llitet, es una ciutat tant tranquila que a les 11.30 ja han tancat les paradetes de qualsevol localet per sopar o prendre alguna cosa.


Aixi dons, aquesta tarda m en vaig a veure les Pak Ou Coves, em queda poca pasta en kips, aixi que intentare petar-la tota entre avui i dema ( a les 14.30 em surt l avio). La veritat es que estic una mica per sobre del pressupost de 20 euros diaris (actualment en 25.6 euros, incloent la pasta que em vaig gastar en el barquitu pel mekong i el visat de Laos.). Per cert, mentre pujo aquestes fotos he trobat dues persones de Barceloma, concretament del clot. Tants dies sense spanish i haig de trobar dos que viuen al carrer Rogent!!!



Aixi que com a premi dema fare una cosa especial! Us deixo fotos del Last day in Luang Prabang: the relax!! perque tingueu mes envejeta... jejejeje... Siiiii!Correcte!!!




Mega lao massage i banyitu en piscina infinita en el top luxury hotel de LP! aquest viatge no eximeix que no provi coses que a l Spagna son prohivitives, no??? Dema mes fotos!





















2 comentarios:

Anónimo dijo...

Hola NENA,como molan las fotos,lo dicho cada dia que pasa tengo mas celitos,(de buen rollo ehhhhhh).Ya veo que como no podia ser de otra manera estas disfrutando a tope,di que si,que ya te lo mereces.Me gustan un monton los paisajes y las fotos de las procesiones son una pasada,veo que tambien comes bien,lo de las birras autoctonas con limon suena cantidad de guay.Bueno yo voy a ver al delincuente de NICO,ayer Domingo le dio por hacer de tarzan con la lampara del comedor y casi la descuelga del todo,un besazo enorme y recuerdos a Elena.NENE.PD, estas muy guapa.

Anónimo dijo...

EI! reafirmo lo de les fotos; cada vegada són millors així q saps, dispara! dispara! i dispara a tot allò que et cridi l'atenció.
M'apunto la direcció del 'hotelet' per si l'any que ve... punyetera! massajitu cada dia. Quina enveja!

Top 10 de les visites