jueves, 23 de agosto de 2007

JA DES DE CASONA


I el suposat ultim post us l'escric des de casa, amb la panxulina plena de truita de patates i macarrons de la mama, després de la millor rebuda dels amics i familia, d'una dutxa -o dos, o tres... - com deu mana (aigua calenta) i un llit que no es una pedra!!

Segurament ha estat el millor viatge de la meva vida: 1 mes, 3 paisos, 10 vions, molts kilometres, moltes experiències, mots coneixements i gent moooolt maca! Tothom hauria de viatjar aixi un cop a la seva vida i disfrutar de la llibertat, de les aventures i de veure uns paissos increibles.

Aquest viatge ha estat ple de coses bones i per sort, buit de coses dolentes, vaja em sembla que tampoc he donat molt de temps per aixo, no?. No puc parlar d'intoxicacions alimentàries però si de tots els tipus de nudels, nudels i mes nudels que existeixen a Thailandia, Laos i Cambodja , tampoc de robatoris però si de despistes (en el meu cas, perdre només una cosa -la tapa de la camara i el passi d'Angkor- és tota una proesa!!!). Grans picades de mosquits travessant la selva de Phi Phi Don que se m'han infectat (la darrera setmana de viatge), trepitjades multiples en el temple de buda i corresponents cabrejos, el gelat a la Hagën Das de Chiang Mai (mi mundo por un helao), barquitus, barquitus i més barquitus.....


La gent que he anat trobant també mereix un "sawadi kaaaaa": L'English i el bulgar de Kanchanabouri, els Sweeden de Luang Prabang (renoi quines clares de Lao Beer i Lemon Shake), la colla multicultural de Phnom Penh, i l'australià d' Angkor com a més representatius!

Per cert ... he dormit a llocs increïblement barats i al lloc on he pagat menys, ha estat a Luang Prabang una habitació per 3 dolars. El llocs més cars pel que fa a allojaments, Phi Phi town i Bangkok (comparat amb la resta de viatge!) i ni aixi tenia llits decents!

Al principi del viatge no sabia si arribaria "viva" al dia 20 d'agost i si la pasta m'arribaria. Vaja el meu pressupost s'ha desfasat una mica i s'ha convertit en 30 euros diaris (sense contar les compres del darrer dia a Bangkok, quin desfase!!!) tot inclòs: allotjament, menjar, internet, entrades vàries, super, transport, machachitus i visats.

Tot plegat ha estat intens, increïble però potser pel temps que he estat tampoc ha estat ni incòmode ni cansat. No he passat gana (visca els nudels), ni fred però he passat calor. Bangkok tampoc ha estat aquell horror de calor que esperava... molt pitjor és Mèxic!

La sorpresa més agradable? possiblement el viatge en autobus des de Siem Reap Bangkok per allo que tothom et diu que son les 7 pijors hores de la seva vida... com es nota que no fan entre 3-4 hores de caravana diaries!!! Però la supera la dutxa d'aigua calenta de Helsinki!!! (tres dutxes d'aigua calenta en tot el mes! )

El que importaria cap a Sepen? el menjar pel carrer, el poder menjar fruiteta peladeta i fresqueta a preus increibles! els pankakes de banana de rambutri road, el estar en caravana i que aparegui una maria amb una BBQ portatil i t'ofereix menjar.... aix.. que macu aixo a les 20:30 a l'alçada de sabadell!!!i sobretot els nudels de patpong (els millors)

En un mes he viatjat en avio, tren, tuck tuck, bicicleta, baixell, barquitu que s'enfonsava, cotxe, furgoneta, camió atrotinat, moto, metro.... i a peu :P

Definitivament... m'agrada anar aixi, a la meva bola, explorant tot el que pugui, menjar al carrer de peu, compartint taula amb desconeguts o asseguda en un tamboret mentre un thailandes que li falta una bullida es paseja amb una retallada (no em vaig acabar els nudels). No m'importa dormir compartint bany sempre i quan el llit no sigui una gran pedra!!! i m' apassiona l'ambient i la gent de Laos; l'exuberant, canviant i caòtica Bangkok; l'aigua i els peixitus que em mosseguen el bikini de les Phi Phi islands; la magnificència i sensacions que t'omplen el cos a Angkor i els contrastos de Phom Pehn.

Ens veiem l'any que ve!!!

(c)Patricieta Planet

7 comentarios:

Anónimo dijo...

Fantástic resum Liso! has explicat a la perfecció que suposa aquest viatge, o més ben dit, experiència vital. Coincideixo amb tú que tothom ho hauría de fer una vegada a la vida. Aquest viatge t'ensenya coses fonamentals i molt valuoses com a no viure amb por al desconegut, confiar amb la gent senzilla i disfrutar intensament de cada moment.
Gràcies per compartir la teva experiència amb tots nosaltres i com bé dius... fins l'any que ve! :)

Anónimo dijo...

Patriii! Soc la ex-nena de la qualitat de serviii! jaja! que chuloooo el viatge, noooo?, fotos!fotos!fotos! les puc veure per aquí? Hem de quedar a prendre un cafeeee i m’expliques amb pèls i senyals!. Però per lo que expliques ha sigut una passada, una experiència vital acollonant. M’enrecordo quan, entre procediment i procediment, em deies que fer un viatge d’aquest estil era el teu somni, i mira’t!! Fet realitat! Petooons!

Anónimo dijo...

Hooola que tal? soc el nene,be he llegit el teu ultim post i resumeix molt be el que ha sigut una experiencia maravellosa,tots els paisos que has visitat i la quantitat de experiencias que has tingut i com no la gent guay que has conegut.Ara ja saps el que toca no? dons si preparar el de l`any vinent.Be amb aquestas lineas nomes volia dirte lo feliç que estic de veure com has disfrutat i dir als que encara no amb pogut veurat que has tornat guapisima,seyal que has disfrutat de valent.Petons nene.

Anónimo dijo...

Hola Patricia! Sóc la Eli Ubach, que ens vam conèixer a Angkor! Te´n recordes? Com va acabar el viatge? Nosaltres molt bé, un viatge genial..., tret d´una incìdència a l´hotel "Diamond Guest House", de Phon Pen. No el recomanis a ningú més, doncs ens varem trobar amb dos casos de prostitució infantil... T´agraïria moltissim si em poguéssis enviar l´adreça de l´hotel (vaig perdre la targeta que em vas facilitar) perquè vull denunciar aquest fet.
MOltissimes gràcies!
Una forta abraçada,
Eli

Anónimo dijo...

Eli, en els propers dies t'apunto l'adreça de l'hotel. M'he quedat ben sorpresa quan ho he llegit, jo quan vaig estar alla no vaig veure res d'aixo en la GH, pero si pels voltants.
Estem en contacte.Patricia

Anónimo dijo...

gràcies patricia. Espero le teves noticies. Si et va bé, m'ho pots enviar al meu mail: eliubach@yahoo.es

Patricieta dijo...

DIAMOND'S GUEST HOUSE
RESTAURANT AND BAR
NUM 54 Eo, ST. 13 SANGKAT
PHSAR KANDAL I, KHAN DAUN PENH,
PHNOM PENH, KINGDOM OF CAMBODIA

TEL . (855)-023 992 930
(855)- 012 646 156
(855)- 012 628 283

E-MAIL hi_diamond2002@yahoo.com

Top 10 de les visites