miércoles, 8 de agosto de 2007

Uan for uan dolaaaaaaaaaa

Si sembla impossible creure quan us dic que porto 10 hores veient els temples i que he trobat gent nomes en els 3 ultims jo us dic que es imposssible veure n cap sense sentir la cantarella 'Uan fo uan dolaaaa'.






A veure, explico: aquest mati mega matinassu per veure el sunrise desde Angkor. A les 5 am estava jo felic a dalt de tot de Phnom Bakheng. Nomes estava jo i una parella de florida, per veure sortir el sol.. pero.. massa nubolets.. aqui la foto...





Despres he anat al Bayon, pa eso de si estoy sola, sola... y si... a les 6.30 del mati estava sola sola al Bayon... uf... im-pessionante.. Sembla una massa rocossa sense sentit, pero quan estas a dins, i estas sola i vas mirant les cares... i elles et miren a tu... m he passat molta estona fent fotos... i el tuck-tunero... esmorzant.. jejeje... . Es fantastic. Si voleu un consell, lleveu-vos aviat i no comenceu per Angkor Wat, ni tan sols per Phnom Bakheng, aneu directament al Bayon i comenceu desde alla, aixi no trobareu gent i us sentireu com indiana jones descobrint un temple darrera un altre.







Despres, repas d ahir, terrassa dels elefants i terrassa del rei Lepros. La veritat es que m ho he mirat amb uns altres ulls, aixo de no pedalejar.. jejeje.




Inici de la ruta gran...a les 9 ja estava ja al Preah Khan (foto) , un altre dels meus preferits. Realment em reafirmo, la porta sud d Angkor Thom es molt maca, pero no te res a envejar a les altres (malgrat estigui quasi perfecte). La veritat es que el Preah Khan no impressiona tant despres de veure el Ta Prohm (siii es on es va rodar Tom Raider, el vaig veure ahir, pero potser repeteixo dema... ja veurem).


Prasat Neak Pean. Molt guapo tambe, sobretot si estas sola i fas el que et rota, com jo.. com veieu a la foto es tracta de un temple dins d una bassa, clar, per molt que hagui plogut no hi ha bassa que se me resista, aixi que he creuat molt felicment i apa... a disfrutar. Sempre que et trobes un temple aixi hi ha un retol meravellos que et recorda que si ets una mica pato et trencaras la crisma "climb at your own risk", pero jo tinc seguru elis elis.....




Prasat Kol Ko... un petit temple que soposo que ningu veu... (foto) pero que jo, com que vaig amb tuck tuck, li faig parar on em rota, i ... jejejej... ho veig todo, todo i todo. Son les 10 del mati i encara no hi ha ningu... es genial!!!












Prasat Ta Som.. les 11 i ara trobo una parella de turistes, ostia, son de Barcelonavaja quan dic nadie es nadie turistic, pero estan els autoctons que per mi es podrien quedar a casa seva, llencen els nens a buscarte (i com que estas sola dons.. tots van a per tu). Les frases: Uan fo uan dolaaaaaa, , tu fo uan dolaaaaaaa, col wata?, brekfas? Laidi Laidi plis buy me? Uan buk, 10 dolaaaaa. I us aseguro s et fot a la closca mes profundament que els cants del monjos...






Mebon Oriental, son les 11.30 !! Aqui esta una part de la humanitat que ha vingut a veure Angkor. (foto)






12.30 Banteay Sambre, no hi ha que perder-se l esta una mica allunyat del circuit gran, pero agafa de pas. Molt xulo, evidentment nadie a la vista... no m ho crec..



13.30 Pre Rup, ara comenco a tenir ganona.. aixi que espavilo una mica en aquest emple i vaig a fer nyam nyam a Angkor wat. El millor d aquest temple es que si pujes a dalt de tot veus les torres d Angkor Wat, el pitjor, que fins al 1998 hi havia mines anti persones que varen posar els jemers vermells... coses de la guerra.




Aixi que despres de veure el llac me las piro a Angkor Wat a dinar, que dir-vos que els famosos nudles, aigua i de postre rambutan. tot per 5000 riels (1 dolar i 25 centims, vaja, 1 euro) ara si, cal regatejar i regatejar i regatejar i si no te las pires a una altra banda!.


Tota la tarda veient els relleus d angkor wat, son fantastics!!!
Per cert, m he comprat el llibre d angkor wat per veure-ho millor, no fotocopia, original, eh, que els que hem anat a aquest paisos ja sabem com son els llibres...... 3 dolars.. soc una crac!

I jo volia veure el sunset, pero vist l hora que es i el matinassu d avui, em sembla que el sunset per dema, perque estic escribint el blog, aqui son les 6.20 i no marxa el solete... i tot nubolet, nubolet i nubolet. Tic tant petada i porto un dia tant agotador que vaig a fer-me un machachitu i els hi dire.... 'uan fo uan dolaaaaaaa'










































igua

5 comentarios:

lasrala dijo...

A veure qui adivina que vol dir el que hi ha a la penúltima foto? A mi m'ho han tingut que xivar. A mi!

Anónimo dijo...

Hey nena,que tal lo llevas?,veo que estas hecha una exploradora de las de verdad,jo que envidia me da ver las fotos de ANGKOR,son una pasada simplemente preciosas.A ti te veo genial,espero que las molestias en la boca ya se hayan curado y el remojon de estos dias atras no sea mas que una anecdota.Ayer vi a la SRA LA,ya ha vuelto de vacances y esta aqui pasando calor otra vez,volviendo a las fotos ,impresionan mucho y por lo que veo esta todo bastante bien conservado,supongo que el ir en tuc-tuc ayuda lo suyo a la hora de visitar los templos y no cansarse demasiado,he leido que has madrugado un monton y que ya ivas derecha a por un masachitu,di que si,que tanto madrugon y tanto templito acaba agotando a cualquiera.Espero que acabes de pasar un dia guay,aqui son las 14 horas,yo voy a comer y tu dentro de un ratito a cenar o de claritas,sea lo que sea disfruta,mañana me vuelvo a conectar,un besazo NENE,MIAUS DE NICO.

Anónimo dijo...

la verdad que Angkor es muy bonito, tu ya sabes aquel refran que dice a quien madruga Dios le ayuda, pues 111111 continua madrugando!!!!!!!! besitos
marilo

Anónimo dijo...

Angkor es fantástic, no només pels meravellosos temples, si no per l'atmosfera que es respira... i amb el matinassu q t'has fotut, segur que saps del que parlo... quina passada!
Apa! a descansar que demà toca pendre-s'ho amb més calma.
pd.: has vist els músics que toquen a la entrada de Ta Phrom? em vaig quedar amb ganes de comprar un dels seus CDs... encara que per una dola...no sé, no sé.

Anónimo dijo...

silvinha dijo
nena veiem q estas disfrutan un munt, els nens son maquissims tambe ten podries portar uns quants, i els temples vaya passada,
veig q tot i les matinades tu estas preciosa com sempre, molts petonets dels 3 desde extremadura, nosaltres aki sobrevivim a base de jamon iberico, lomito y molt tinto de verano, bueno igual q tu jajajajaj, quan et facin un massachitu pensa amb mi,
apa siau, i q segueixes disfrutant tant

Top 10 de les visites