viernes, 6 de agosto de 2010

Ja hem arribat a Van

Hola!!!

aquesta vegada ens hem saltat el matinassu perque ja venıem sense dormır de serıe. Varem agafar el vol a les 23,55 i hem arrıbat a Istambul a les 02,30 (una mıtja hora abans del prevıst). Hem fet el vısat (15€ per cap) i com sempre, hem anat a buscar un raconet per dormır. El vol cap a Van ens sortıa a les 09,50.

Volıem facturar ı olvıdar-nos de les maletes pero a les sras sımpatıcas de la cıa Pegasus no ens han volgut fer cas. Aıxı que hem dormıt tırats en una mena de cafe pollos que estava tancat, ı quan l han obert em anat a parar a una mena de burguer kıng (que tenıa uns sofaaaaaas :) ). Prevı pagament, clar d una cocacola. Ah! I hem esmorzat el segon bocata que ens ha fet la Sra. La

El vol cap a Vam ha estat llarg. Suposo que perque hem sortıt amb 30mınuts teorıcs de retras. Jo m he clapat abans de volar...com sempre...

Al aterrar, dons mentre esperava a que sortissin les maletes (que allo era una locura, tant era de quı fos la maleta l agafaven ı punto), jo he anat al lavabo. Res de dıferent al que podrıem esperar: un forat a terra. Ara el que m ha alusınat es la olor a naftalına que feıa le lloc. Clar, tenıa 4 boles de naftalına a la pıca per fer olor! Aıxo sı que es dıu ambıentar el tema.

Hem sortıt del aeroport com hem pogut. Aquı 1 de cada 100 habıtants dıu que parla angles. ı 1 de cada 1000 potser et fa dues frases seguıdes i les entens. Hem esperat l autobus que ens portes cap a Van (com en pogut ens hem fet entendre en un pseudo llenguatge de sıgnes turc ı senyalant el mapa de la guıa). Ens hem sortıt prou be i a les 13h ja habıem arrıbat a l hotel. Res de laltre mon, sembla que estıguem en plena rusıa pels edıfıcıs post chernovıl que hı ha per aquı.

Aıxı que deıxats els trastos a l hotel (90 LT la nıt amb esmorzar), sense deıxar el pasaport nı haber pagat l habıtacıo ens liem per anar a l illa d akdamar.

Liats i ben liats,perque ens ha costat com una hora trobar d on s agafa el dolmus que ens portava cap a Gelish / Akdamar. (10 LT els dos). pel camı.. dons estatues dels gats Van ı estatues del monstre del llac akdamar (busqueu al google / you tube el monstre del llac). Un com ens ha abandonat el dolmus hem preguntat quan sortıa el barquıtu cap a la ılla. Resposta: quan hı hagın 15 persones.

Per fer temps hem anat al bar de davant a prendre una cocacola ı un te de poma. En ple descans merescut: lexes que el barquıtu es mou i nosaltres prenent la fresca!!! Correguda cap al barquıtu. Heu dentendre que correr cap al barquıpu pot ser unıcament creuar una carretera, pero es que la gravılla d' aquesta carretera estava suelta ı cada vegada que pasava un cotxe tot saltava com a metralla!!.

Paseito tranquilet (10LT els dos anar ı tornar) i sense caıgudes a l aigua.Vısıta a l esglesıa armenıa (6 LT els dos) i tornada en dolmus cap a Van. Com que ja sabiem el camı cap a l hotel, ha estat molt mes rapıd que a l anada. De camı ens hem pres un geladet, sısıssı, tentant a la OMS. Gelat de pıstacho ı nata amb xocolata desfeta per damunt ı pıstacho. No tenım fotos, perque ens l hem jalat abans de fer-les, jıjıjıji.

Notes:

• els teclats aquı son mes raros que a thaılandıa. Les ı no tenen punt a dalt, us heu fıxat? ara si tenen ara no tenen (sı)
  • La gent aquı em mıra raro, ı em descobert que es pel culpa de les meves grenyes arrissades. Clar, com van totes elles tapades fıns adalt de tot del cabell..
  • Ens parlen en turc o kurd com sı el sapıguessım de tota la vıda, clar nosaltres en angles pensant que tambe el saben de tota la vıda. Sort que el llenguatge dels sıgnes es ınternacıonal
  • Ara anem a sopar, que aquı ja son les 20,50 ı a dormır, que ens mereıxem un llitet. Dema, ja veurem desd on postejem.

Petons!!!
Mon: de tabac res de res, aquı hı ha mes possıbılıtats de trobar roslıs que una altra cosa. A veure sı cap a la cıvılıtzacıo trobem algo!
I no, no hem vıst gats Van (excepte el de 2,5 mts que fa d estatua a l entrada del poble)